Innovation, heresy and landscape
DOI:
https://doi.org/10.6092/2281-4574/1161Keywords:
paesaggio, innovazione, cittàAbstract
When one reflects on the categories incidental to our perception of the value of things –two antagonistic intellectual traditions come to mind. On the one hand the aesthetics of contemplation helps to make the luminous face shine on the “places of delight” or “of marvels represented by Rizzi Zannoni at the end of the Enlightment and by the abbot Antonio Stoppani in his famous work “Il Bel Paese” (1874), which has so affected the affirmation of the value of the landscape on generations of scholars who came onto the scene at the beginning of the century of the European nations. On the other hand the cynicism of reason leads one to emphasize “urban uneasiness” which affects ours lives, attributing to the critical and creative the role of finding adequate answers to face urban uneasiness, in this point in time where history is immersed in the dialectic between local and global.
Downloads

Downloads
Published
Issue
Section
License
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).